Sunday 26 December 2010

BANTU AKU


“Ya Tuhan kami, curahkanlah kesabaran atas kami dan teguhkanlah pendirian kami serta tolonglah kami terhadap golongan yang kafir..

Ya Tuhan kami, janganlah kau palingkan hati kami setelah Engkau tunjuki dan berilah kami dari hadhirat-Mu rahmat kerana Engkau adalah Yang Maha Pemberi..

Ya Allah, kukuhkanlah aku dari kemungkinan terpelesetnya iman, dan berilah aku petunjuk dari kemungkinan sesat..

Ya Allah sebagaimana Engkau telah memberi penghalang antara aku dan hatiku, maka berilah penghalang antaraku dan antara syaitan serta perbuatannya..

Ya Allah, aku mohon pada-Mu jiwa yang tenang tenteram, yang percaya pada pertemuan dengan-Mu dan ridha atas keputusan-Mu serta merasa cukup puas dengan pemberian-Mu..”





Ya Allah, bantulah aku untuk berpuasa... bantulah aku untuk solat, bantulah aku untuk qiam, .....bantulah aku melakukan setiap amal dengan IKHLAS...... bantu aku ya Robb.... bantu aku.... Sesungguhnya aku tidak berdaya tanpa bantuanMu... bantulah aku ya Allah... aku benar benar mengharapkan bantuanMu... amin Ya Robbal'alamin...

NOTE:YA ALLAH,jika perasaan ini satu ujian untuk aku MENGHAPUSKAN dosa2 ku, maka aku redha dgn derita ini, PERBAIKILAH diri ku.Tetapi jika ia  MENAMBAHKAN dosa ku pada MU, maka HILANGKANLAH ia dari hatiku, kerana aku TAKUT akan Murka dan  Siksa Neraka MU ~


wallahualam...













2 comments:

  1. kena kuat!!!..nk jd doct kan??
    stiap ujian ade hikmah nyaa...

    ReplyDelete